En skön helg

Äntligen! Vädergudarna verkar ha hört mina böner om sol, klarblå himmel och klar isbjörnsdoftande luft.
Vännen och jag samt katterna gick ut tidigt i morse och började småpyssla. Vännen tömde växthuset och hängde upp mitt nyförvärv, en solcellslampa i form av blodröd glob. Nu lyser den som en röd måne inne i växthuset. Eller är det kanske en jättetomat.
På eftermiddagen åkte vännen iväg till sitt och jag tog mig an gräsklipparen som varit stendöd i flera veckor.  Jag vred, drog och klämde i alla smådelar och till och med skakade den livlöse rackaren och döm om min förvåningen när den sedan startade på första rycket. Klippte därefter hela gräsmattan, körde trimmern runt alla kanter och städade ur växthuset. Har också planterat smultronplantor på ett nytt ställe. Om det är något som jag mår gott av så är det att pyssel utomhus i min egen takt. I morgon, om vädret fortfarande är fint, ska rabatterna rensas. Ska också skriva små skyltar vid perennaväxterna så att jag inte rensar bort någon av misstag till våren. Sånt har hänt.
Kvällen är sen och väckarklockan ringer tidigt då en nyinköpt frysbox anläder på morgonen. God natt!