blytunga gummistövlar

Bestämde mig för utejobb redan tidigt i morse. Tidigt är kanske inte helt rätt eftersom jag vaknade vid niosnåret. Började med att rengöra uteblomkrukor, fontänen, bilen och en långmatta. Stövlarna kändes blytunga, det var tungt att andas och humöret var i botten. Inga varningsklockor klämtade. Av en tursam händelse råkade jag se blodsockertestaren och då förstod jag med detsamma vad som var fel. Naturligtvis var sockret i botten. Benen skakade och synen blev oskarp.  Druvsocker och en kort sömnlur gjorde underverk. Med friskt mod gick jag ut igen och började ställa iordning vinterförvaringen i bodan. Efter en välbehövlig dusch blev surdegen förvandlad till fyra runda bröd varav en fick följa med till min morbrors fru. I kväll har jag förberett lite mat inför helgen. Jag är nöjd med dagen och ska hädanefter försöka planera insulindosen bättre. För övrigt är jag hyfsat stolt över att ha ätit grötfrukost med grannens hemlagade äppelmos och även lagad middag. Bara två mackor denna dag. Tyvärr ingen promenad men jag har i alla fall varit ute och jobbat som iller.