Tacksam

För att börja med vädret så har det varit strålande och lämpligt för fönsterputsning. Tror inte att jag någonsin tidigare känt ett sådant lugn som idag då jag tvättade jalusiluckornas alla ribbor och alla fyra sidor på flera fönster. Knoppen har äntligen börjat fatta det här med att vara pensionär.
Precis när jag var klar med putsandet ringde en gammal bekant från ungdomsåren och erbjöd sig att byta drivknut på min bil. Jag var inte sen att nappa och drivknuten hade jag sedan länge inhandlat. Nu knakar det inte längre när jag svänger. Skönt.
Medan bilen lagades fick jag en trevlig pratstund med reparatörens fru som har varit en förskollärarkollega. Livet har inte varit nådigt mot henne . När jag körde hemåt tänkte jag på hur lyckligt lottad jag är som bara har de krämpor jag har, riktiga småkrämpor i förhållande till hennes.