Sänginköp



Helgen har flutit på i lugnt tempo och bland annat innehållit ett 30-årskalas på finska sidan. Måste tiltstå att det är synd att jag inte lärt mig lite finska. I och för sig är det inte för sent. Språk, alla språk, är ett lätt bagage på livets väg. Ei ymmärrä suomalaisia.

Igår var vi in en sväng på Ikea och upptäckte att de hade halva priset på en resårmadrass så idag kopplade jag på släpet och gasade iväg och inhandlade två nittios madrasser. Ska bli skönt att kunna bre ut sig istället för att trängas i en 120:s.
Däremot var det näst intill omöjligt att få fast sängbenen. Skruvarna bottnade inte riktigt i gängorna i madrasskanten. Fick karlahjälp via mobil, men är inte riktigt säker på att det blev okey ändå. Ska för säkerhets skull lägga några högar med Bra Böckers lexikon under sängramen ifall att benen ger vika. Min kattpojke Emil ligger risigt ifall det skulle hända, eftersom han oftast tillbringar natten under min säng.

Förra veckan hade jag massor av "skrot" på Fyndis och detta inbringade nästan 700 kronor sedan bordsavgift och procent var avdragna. Inte illa. Överraskande var att mina gamla gardiner gick åt som smör i solsken. Alla saker blev inte sålda men jag planerar att boka bord igen närmare jul och göra en ordentlig skåprensning innan dess. Det känns gott att sakerna kommer till användning hos någon annan.