Besöksdag

Gråvädret fortsätter att förpesta tillvaron. Har dock varit utomhus en kort stund, fyllt fågelbordet och luftat katterna.
Efteråt åkte jag iväg och hälsade på gammeljobbet. Rektorn berättade att administrativa chefen hade planer på att hyra in mig några dagar för att fixa en sak som de ligger efter med.

Efter besöket på jobbet åkte jag och hälsade på en före detta granne som numera bor i "stan".
Hemma igen blev det fortsatt röjning i förrådet. I morgon ska bord bokas på Fyndis. Vill bli av med "skräpet". Har bland annat ett stort antal tantskärmar som tydligen är i ropet just nu.

Ska också försöka mig på att öppna luckan på gavelspeten, fast den är jäkligt tung. Jag orkade med nöd och näppe förr, men frågan är om jag gör det idag. Orkar jag inte så lär både luckan och jag rasa ner från stegen och då lär det bli ambulanstransport till benbrytaravdelningen. Om krafterna räcker till ska en sängram i delar stoppas dit.

Min teve funkar inte. Har tre kontrolldosor och jag har tryckt på alla jäkla knappar och ingenting händer. Att det ska vara så svårt.