I mitt universum

Dagarna svischar iväg med rasande fart. Innan pensioneringen såg min framtidsbild ut ungefär som att att sitta med toffelklädda fötter på vardagsrumsbordet med ett korsord i knä medan tiden sakta tickade iväg. Jag skulle också hinna med massor som jag inte hann medan jag arbetade. Nix, så blev det inte. Dagarna är fulltecknade och korsord har jag inte hunnit med på drygt en månad.

I kväll har jag hängt upp en längre julbelysning i äppelträdet, fast med längre slinga dök nästa problem upp. Äppelträdets grenar sitter nämligen för glest.  Snyggt blev det inte, grannarna lär tro att jag försökt forma ljusen till en mexikansk hatt.  Tyvärr har den nyinköpta IKEA-slingan kallt sken, vilket jag missade vid köptillfället. Men som sagt, den får duga.

I går var det bilverkstad tidigt på morgonen och hade redan innan bestämt mig för att vänta i godan ro. Gick och köpte renklämma och papperstidning i lillbutiken intill och drack gratiskaffe medan olja och oljefilter byttes.
Besökte Fyndis och kom hem med en superfin dunjacka för 200 kronor. Idag är den lämnad till kemtvätten eftersom jag inte äger någon torktumlare. Kemtvätten var däremot dyrare än beräknat. Nåja, jackan är superfin om än något ledig...

Några sysselsättningsproblem finns inte i mitt universum och det är jag glad för. I morgon ska jag hämta julgranar till en skapelse som dottern tipsade om. Och bordet på Fyndis ska ha påfyllning. Grejorna försvinner som smör i solsken och det är jag glad för.