Första advent



Helgen har förutom en trist ping pong huvudvärk bjudit på flera trevligheter. I går var unge herrn hemma och vi åkte tillsammans med min syster till våra käras gravar för att tända ljus. Konstigt att det var vinterföre knappa två mil från Kalix. Här är gräsmattorna och rosens sista knopp fortfarande gröna.
Vi var också bjudna på middag á la litet julbord hos dottern. Mycket gott och uppskattat. Skjutsade hem unge herrn sent i går kväll längs slingrande skogsbilväg medan både regn och temperatur föll. Under hemfärden, smått skrajsen i mörkret och ishala vägar, upptäckte jag att mobiltelefonen låg hemma på köksbänken. Inte kul alls.

Vaknade i morse efter en skön natts sömn och planerade för att bege mig ut på julskyltningspromenad, men när jag stod färdigklädd med handen på dörrhandtaget ändrade jag mig på grund av huvudvärken som inte vill släppa greppet. Slog i stället på bastun med tanken att få liv i mina ömmande nackmuskler. Zig Zag-seendet kommer och går och lämnar spår av oro. Varför? Kanske är min nacke orsaken. Kanske inte. Min nacke är superkänslig och reagerar direkt om till exempel teven, datorn eller en bok är placerad i fel höjd eller vinkel. 
Nu hoppas jag på en skön och huvudvärksfri natt.