Lite av varje dag

Dagens glädjeskutt hände sig när jag med blankt papper i handen lämnade bilbesiktningen. Lättande skönt att veta att det inte krävs en massa dyra reparationer för att få ratta runt ett helt år framöver. 
Till veckan ska jag visserligen till verkstaden för att byta olja och ett filter, men det är bara vanligt planerat underhåll.

I går kväll var det födelsedagskalas och idag har jag varit och efterhandsuppvaktat en kär vän som jag hoppas ska bli frisk som en nötkärna inom kort.
I kväll har det varit reseplaneringsmöte inför den obligatoriska julresan. Håller nu tummar och tår för att alla inblandade ska kunna komma.
Det blev många djurkontakter idag. Krassliga vännen hade fyra ljuvliga små hundvalpar och två vuxna, och på reseplaneringsmötet var det två hundar och tre katter varav en liten pluttis på kanske elva veckor. Helt underbar! Mina egna älsklingar har dammsugit doftspåren på mina kläder.