Lördagsmorgon

Sitter vid datorn med en koppp doftande kaffe. Klockan är nästan elva och pensionären är nyvaken. Har sovit gott..... Konstigt att katterna tillåtit det. Normalt brukar Ida stöka runt och bita i allt som är farligt redan vid sjusnåret, men icke denna morgon. Kanske känner de på sig att jag gett järnet på jobbet några dagar.
Det har varit kul att gästjobba, trots att själva arbetsuppgiften är allt annat än rolig, men otroligt kul att träffa gamla arbetskompisar och de verkar också glada över att "se mig på rätt plats", som några uttryckte sig. Sådant värmer.

Fredagar är guldkantade dagar då jag hämtar två av mina barnbarn på skolan. En mellanstor skola med gott klimat. Inte alltför vanligt förekommande i dagens Kalix. Tyvärr, med tanke på framtiden.
Igår eftermiddag gjorde vi palt som föll alla i smaken. När de åkt hem och jag städat bort bakade jag mjukkakor av paltspadet. Gårdagen hör till de dagar då jag nöjd med min insats kryper ner under täcket.