Årsbesiktningen

Veckan började med den årliga läkarkontrollen som jag till min förvåning klarade galant, fick till och med beröm av den snälle doktorn för min välskötta! diabetes ... När jag tänker på allt onyttigt jag stoppar i mig blir jag fundersam på om han verkligen hade läst i rätt journal. Jag hade oroat mig för det motsatta.

Det är lätt att bli virrig i dessa tider med alla knepiga kostråd som ofta motsäger varandra så jag ställde frågan:
- Bregott eller Becel?
- Becel, svarade doktorn och visade på en miniatyrblodåder i plast där det satt gula små anhopningar på insidan av kärlväggarna. De gula plopparna är LDL-fett och det är vad som finns i Bregott.
För min inre syn såg jag de delikata extrasaltade Bregottpaketen försvinna i fjärran. De där gula plopparna skrämmer mig så hädanefter ska mina mackor av hälsoskäl bredas med Becel.