Min lördag

Atjo, prosit tror det är lite pollen i luften. Började för säkerhets skull med allergipillren i morse. Björkens löv håller precis på att bryta sig ut ur sina höljen. Allt fler perennaväxter ger sig tillkänna allt eftersom dagarna går och det ska bli spännande att se vad det är som kommer upp. Fåglarna tviiidittrar tvi tvi tvi och en och annan humla svävar på gräsnivå och får min lilla katt att rusa till anfall.

Började morgonen på operationsavdelningen och fick "el"behandling mot min onda nacke. För tillfället känns det sämre men jag hoppas att det ska bli lika lyckat som ryggen blev. Behandlingen går ut på att med värme via en "nål" förstöra ytskiktet på nerver så att smärtsignaler inte når hjärnan. Såklart är man välbedövad när detta görs. Hur klokt det är att utsätta sig för detta kan diskuteras eftersom smärta är viktiga signaler på att något är fel. I mitt fall vet jag att tre diskar i nacken är bortnötta för evigt och värken lär vara min följeslagare livet ut. Nu håller jag tummarna för många smärtfria år. Ytskiktet på nerven självläker men det kan gärna dra ut på tiden. 

John B kallar.