Sol



Vilken strålande dag! Inte de plusgrader jag önskade men helt ok ändå.

Började morgonen med att skicka iväg ett långt mail till en avdelningschef. Herregud alla dessa chefer som krafsar varandra i hasorna och som inte vågar ta beslut som brukarna enligt lag har rätt till. Aldrig någonsin kommer denna kommun att blomstra. Det råder så otroligt primitiva förhållningssätt grundat på okunskap som till syvende och sist styr hur anställda i samhällets tjänst grundar sitt bemötade på. Det kortaste strået drar alla de unga som behöver stöd för att få chans att växa och bli vuxna. Om jag generaliserar så är nog skolan den livsfarligaste platsen i dagens Kalix.

Solen lockade så jag klädde mig varmt och åkte mot kära hemgården. Träffade bröderna och sonen med familj anslöt. Flygande doktorn kom med sin farkost och landade nere på älven. Korparna kraxade och barnbarne åkte plastflotte nerför backen. Härligt!

Hemma igen tog jag tag i min skitiga tvättstuga. Nu glänser den. Nä, det gör den inte för den är skabbig och borde ha renoverats för åtminstone femton år sedan.