Min pekbok

Samtidigt som det pågår ofattbara naturkatastrofer och krig ute i världen rustar jag för krig. Eller egentligen har jag redan dragit på uniformen och marscherat iväg med laddad bössa och huvudet fyllt av osorterade händelser av dagens mediarapporteringar. Men jag vet i alla fall åt vilket håll jag ska gå och huvudet klarnar förhoppningsvis längs vägen. 
Nyss läste jag i en nybliven mammas blogg om kaoset i hennes huvud och hur svårt hon hade att skriva dagsaktuella inlägg trots att hon egentligen redan fanns färdigformulerade i hennes huvud. Hon tyckte att hennes blogg hade förvandlats till en pekbok typ:
Blomma. Boll. Bajs.
I mitt huvudet formuleras det också inlägg, varav de flesta är av opublicerbara art. Under dagen har jag varit i kontakt med Socialstyrelsen och fått starkt stöd för att gå vidare i den sak som har gjort mig så förbannad, besviken, sorgsen och hatisk. I min pekbok skulle det finnas bilder som symboliserar:
Kränkningar. Underlåtenhet. Okunskap. Sorg. Besvikelse. Hopplöshet. Hat.