Lördagsmys


En ung Emil undersöker sitt nya hem. (Blomman blev inte långlivad)

Är precis hemkommen efter en efterlängtad morgonträff med företagsläkarens vassa nålar. Har fått en testblockad i min onda nacke och det känns så himla skönt. Lite stel, men minimal värk för tillfället. Läkaren varnade för att det kan bli värre när bedövningen börjar släppa, men jag njuter av varje sekund så länge. Helt otroligt att kunna sitta vid datorn med lyfta armar utan denna evinnerliga pinvärk. Om några veckor får jag den riktiga blockaden som kan sitta i upp till ett år. Det är tufft när skelettet börjar ge upp. Det är det värsta med åldrandet. Trots alla småkrämpor känner jag mig UNG och rebellisk i sinnet. Leker med tanken att starta ett uppror för bättre skola som har elevernas bästa i fokus och en värdig äldreomsorg med guldkant för alla de som är i livets slutskede. Knölpåkens och barrikadernas tid är nog passé, men Facebook är kanske rätt startforum?