Torsdag


Kors i taket, jag var på jobbet redan 07.30, men det blev ändå en lång dag innan jag var hemma igen eftersom jag åkte med sonen och hämtade barnen på skola och förskola och sedan fixade vi enkel middag. Båda barnbarnen hade haft skidutflykter så de var hungriga och trötta och humöret var lättantändligt. Storasyster skulle på ridning, mamma jobbade kväll och lillebror fick följa med hem till mig. Vi har haft det så mysigt, sett barnprogram och knaprat på favoritkakorna.

Det har inte hänt något speciellt upprörande idag och det är ju alltid något att glädja sig över. Jag ger socialchefen frist till i morgon för det jag kämpar för, men då vill jag ha ett positivt besked. Basta! Nu får det vara slut på att folk ska hamna mellan stolarna. Det är en skam vilka okunniga klåpare som sitter och bestämmer över människors väl och ve och tar beslut som dessutom strider mot lagen. Vi har stora problem med okunskap och dåliga attityder i den här kommunen och problemen kommer att bli ohanterligt stora om det inte sker ett under. Önskar att det fanns en karismatisk klok och human person som kunde slå näven i bordet och vända skutan Kalix mot hoppet om en bättre framtid.

Allt som behövs för det ondas triumf är att goda människor inte gör något./Burke