Hur ska det bli?

Livet har förändrats. Det är tyst och lugnt i huset. Kanske är det för mycket av båda delarna. Jag har fått kliande eksemfläckar, är trött, håglös och enormt rastlös. Ingenting lockar. Trött har jag väl varit av och till under många år, men håglös- och rastlöshetskänslor har lyst med sin frånvaro under flera decennier. Fy för rastlöshetskänslor. Furnuftsmässigt inser jag att det är bäst att bita i det sura äpplet och vandra vidare i nyorienteringens labyrint och så snabbt som möjligt försöka hitta ett läge som passar mitt nya liv. Tankarna svävar hit och dit och ena stunden funderar jag på hur jag ska göra trädgården lummig och mysig och nästan samtidigt funderar jag på att sälja huset och skaffa en liten sommarfristad intill vatten eller kanske sälja allt jag äger och sväva ut i världen fri och sorglös. Tågluffa med vännen och fly den värsta vintern.
Hur ska det bli? Ja, det är frågan för dagen.