Både solsken och långtråkigt

Vaknade tidigt till strålande vårväder med en lika strålande liten dam intill mig i sängen. Det första hon sa var "Vad bra Snövit var!" Vi var nämligen på teater/musical i går kväll och det var en fantastisk föreställning för både stora och små.
Strax efter åtta i morse medan det ännu var kallgrader var jag ute och slungade bort snön som föll igår. Min slunga stockar tyvärr igen när det är kramsnö, fast jag älskar den ändå för den karakraft som den bistår mig med. Om jag inte hade den skulle jag vara beroende av någon och det bjuder mig emot.


Alexandra har tagit fotot av farmor

På eftermiddagen tog jag en tupplur och sedan blev allt fel. Har haft lååångtrååkigt hela kvällen och känt mig rastlös och miss-sövd som bara den. Sugen och hungrig och nästan tomt kylskåp. Blev plötsligt livrädd för att sluta jobba. Hemska värld om det blir så här trist.
Försökte koncentrera mig på en ny trädgårdstidning och drömma mig bort till sommarens rabatter, men det funkade bara en stund. Sedan grep oron tag i mig och då var det för käraste Evelina och för att det ska bli jordbävningar och tsunamisar där hon befinner sig. Skypade med henne för en stund sedan och uppmande att hon ska ta reda på vad hon ska göra om det händer och om det finns varningsignaler. Hon verkade inte särskilt orolig eftersom hon bor högst upp på ett berg. Håll dig där, rådde jag, och gå absolut inte ner till stranden. Hon skrattade och lovade.