Kvällsfunderingar

Myggfönstren har fått nytt nät och äntligen efter nästan 40 år har jag uppbådat energi och skruvat fast fönsterhakar i bågarna så att de sitter där de ska och gör nytta. Att det blev nu beror till 99 procent på att mina katter ska hållas på rätt sida om nätet.
Semestern nalkas och enligt lång tradition även en lång lista med måsten. Alldeles snart, kanske redan i morgon, ska altansidan tvättas, skrapas och målas. Inte allt på en gång förstås. Både fasad, fönsterbågar och jalusiluckor. Om bara den sidan blir klar är jag mer än nöjd. Sedan kan jag ta en sida till efter första september då jag får all tid i världen att göra vad jag vill. Himmel! Idag kom det första pensionsbrevet som berättade om summan jag får fram till 65 år. Känns faktiskt lite pirrigt. Säkert kommer jag ibland att vandra omkring som en osalig ande och längta efter jobbarkompisarna, men det är bara normalt så det blir nog ingen fara. Ja, ja den dagen, den sorgen.

Nu ska dammsugaren få göra sitt på övervåningen. Befarar att dammråttorna förökat sig markant. Sedan sussilull.