Förverkligad växthusdröm



Nu står äntligen mitt drömprojekt ihopmonterat och klart på den soligast platsen min tomt kan erbjuda. I bakgrunden blommar ljuvligt doftande bondsyrener och vid knuten står den gröna vattentunnan redo. Växthuset innehåller redan både tomater, tidigtsatt potatis och kryddor av olika slag. Det ska bli mer de närmaste dagarna. Spännande!

Mina tankar kretsar kring den förestående pensionen. Spännande tider väntar! Rensar, städar och bär hem personliga saker från mitt arbetsrum på jobbet. Det känns faktiskt inte konstigt alls. Bara spännande och skönt.

I eftermiddags var jag med syrran och käraste Evelina och planterade blomster på våra käras gravar. Nu är det bara att hoppas att vädrets makter bjuder på ömsom sol och regn så att de växter och frodas som vi önskar.

Det är hektiska tider just nu. Hinner knappt med att sköta om här hemma. Gräsmattan är halvklippt. Orken räckte inte till hela i kväll. Nåja, det är en ny dag i morgon så det ska nog lösa sig.