Ett glas rött



Perfekt i temperatur är vinet som glittrar rött och förföriskt i glaset intill mig. Det är en härlig känsla att i första hand bara ta hänsyn till sig själv, som nu i kväll. Ingen ska skjutsas, jag ska ingenstans, men eventuellt, och bara eventuellt, ska jag starta gräsklipparen och för att köra den är det nästan en fördel att ha några procent i blodet med tanke på de flygande blodsugarna.

Två dagar kvar till min sista intjänade och efterlängtade semester. Fem förhoppningsvis evighetslånga veckor då allt som inte blev gjort förra sommaren ska göras. Jag ska måla på huset, såga bort en alltför stor kryptall, men mest av allt vila, umgås, skratta och njuta av livet här och nu.

Det jag helst vill glömma är luntan med närmare 400 fakturaunderlag som ska göras på två arbetsdagar. Hemska värld. Glad att det är sista gången.