Språkkurs och handlingslistor



Det är varmt och kvavt och mitt huvud värker, mest troligt vätskebrist så jag har laddat med ett glas vitt intill mig. Nacken lider, men det får jag försöka stå ut med. Går inte att använda stödkragen i den här värmen.
 
Grannar sitter utomhus och skrattar och pratar men sorlet från övertrötta barn har lagt sig. Själv är jag nyduscad och sitter hopkrupen på sängkanten med datorn i knä. Semester kallas det.

Som väldigt många andra har jag trängts med åtskilliga tusentals kunder bland hyllorna i det gigantiska varuhuset. Gjorde en del fynd, inbillar jag mig i alla fall. 20 par strumpor till unge herrn, en snygg höstjacka till densamme plus nya handdukar och sänglinne. Allt från listan jag hade med mig. Påminner mig just om att det slank med en gråbeige poncho och blommigt grann halsduk till mig själv som inte fanns med på listan. 

Det är många språk runtomkring mig för tillfället. Finska, holländska, engelska och så förstås svenska. Man kan säga att det är rena rama språkkursen. 

Nu sova!