Semester!

Solen gassade och temperaturen låg nära +30°C när jag stegade ut från Kulturskolan mot årets höjdpunkt som ska vara i fem förhoppningsvis riktigt långa veckor. Faktiskt min sista semester innan min tillvaro övergår till  ständig söndag, som min ena granne brukar uttrycka det.

Trots värmen har jag klippt hela gräsmattan i ett enda svep och det känns minsann i både armar och ben. Bjöd sedan sonen på kinamat. Gott som vanligt, men min lilla magsäck blev proppfull efter några tuggor. Konstigt att ibland kan jag äta nästan hur mycket som helst och ibland tar det stopp nästan direkt. Nå huvudsaken är att jag inte blir fet som en gris igen.

Igårkväll var jag och träffade min ungdomsvän Britt som var hemma i sitt barndomshem. Det är många år sedan sist och vi hade massor att prata om. Riktigt roligt.

Nu har det mulnat och några droppar regn hänger i luften. Mina fyrfota älsklingar vïll säkert gå ut en stund, men jag tror inte att jag orkar det. Tror jag lägger mig framför teven en stund.