Andra semesterveckan


Tidigt i morse, fortfarande iklädd pyjamas, började jag måla altanräcket. Egentligen hade jag tänkt såga bort det eftersom det är halvruttet här och där och för att färgen inte sitter på de tryckimpregnerade detaljerna. Men, nu är skiten övermålad och det ser fint ut åtminstone den här sommaren.

Måleri är inte min grej och det enbart på grund av att jag kladdar alldeles förskräckligt. Enligt Esko har jag nu både vita och bruna fräknar och händerna och underarmarna ser ut värre än totalt pigmentbortfall.

Efter en grillkorvsmiddag har vi unnat oss gofika på campingen nere vid älven. Samtidigt var det zumba ute i det fria och massor av glada kvinnor i olika åldrar hade varierande fart på rumpor, fötter och armar. Verkade härligt, fast det är nog ingenting för min kropp som är vig närmast liknande en fåtölj.

I morgon väntar fasadtvätt av väggen på altansidan. Ska bli skönt att få målat alla måsten och gå vidare till andra måsten. I och för sig är inte alla måsten av det otrevliga slaget och även om det inte är jätteroliga saker så är känslan när det väl är gjort väldigt trevlig.

Hur som helst är det väldigt trevligt med semester!