Onsdag

På eftermiddagen kände jag för en Ikeasväng och på hemvägen besökte jag vännerna Monika och Bosse på Seskarö som bor fantastiskt fint vid vattnet med en underbar och spännande trädgård runt omkring. Timmarna tickade iväg snabbt som alltid när det är trevligt. De bjöd förutom trevligt sällskap på supergod halstrad strömming med klassiska tillbehör och därefter god rabarberpaj med ett täcke som bestod av bland annat dinkelmjöl och olika nötter. Supergott!

Här hemma möttes jag av älsklingskatterna som saknade sin blötmat. Speciellt för Ida är blötmaten morgon och kväll ett måste. Emil slickar oftast bara i sig såsen och föredrar krispig torrmat istället. Emil bosatte sig snabbt i stora Ikeakassen. Han gillar att krypa in i påsar och lådor.

Det känns lite kyligt i kväll, på ett sätt skönt och på ett annat sätt sorgligt om de sköna sommarkvällarnas tid redan är förbi. Nä, det blir fler det känner jag på mig.

 För morgondagens del måste jag ladda för utejobb, antingen målning eller också gräsklippning. Jag kan redan för min inre syn se min nymålade södersida röd och grann, men sanningen är att det inte räcker med inre syner. Periodvis blir det alldeles för mycket av inre syner och för lite handling.