29 grader i skuggan ...


ja ja det är varmt, men om jag fick möjligheten att byta till vinter och minus 29 säger skulle jag definitivt säga nej tack. Det går ju trots allt att halvnaken ta det lugnt i skuggan, dricka kallt vatten, och lagra känslan av smekande ljumma vindar i minnets skafferi att ta fram när nordanvindens iskalla vindar piskar våran tillvaro.

Vännen och jag har tagit en promenad på en väldigt folkgles Kalixdag. Kanske beroende på hettan.
Vi var tvugna att inhandla diverse matvaror så vi passade på att stanna till en stund i svalkan på Willys frukt- och grönsaksavdelningen. Skönt!
Sedan åkte vi hem och tankade mer kallvatten och begav oss sedan till koloniområdet där vi trodde att det skulle vara öppet hus idag. Där var också folktomt och vi insåg att vi var en vecka för tidiga. 

Förmiddagens korta störtregn var mer än välkommet. Hade gärna fått hålla på ett par timmar. Mina katter verkade helchockade då himlens alla portar öppnade sig. Det är lite synd om pälsdjuren i värmen, men jag försöker ta ut dem på förmiddagen och på kvällen när det är svalare. Emil vill helst krypa under bodgolvet och kan ligga där i timmar och spana på småkryp och säkert finns där också något råttbo som frestar. 

Nu mot växthuset och se till mina små gröna liv där ute.