Fredag!

Så blev det äntligen fredag. Huset är städat, åtminstone på ytan. Lugnet hägrar i mitt hus och katterna myser. Det är lite mindre kallt ute, fast det är ändå jävligt kallt. För kallt. I morse var det morgonrodnad och då ska det bli slask i hatt enligt bondepraktikan, men när aftonen kom rodnade himlen lika vackert så nu vet jag inte hur detta ska tolkas.



Mitt familjehemsuppdrag är slutfört och nu är det tid för en ny period i mitt liv. Projekten är många och jag tror att det blir tapetsering som hamnar på plats ett i agendan. Ska försöka ta mig an underarbetet i morgon. Det är alltid svårast att komma till skott och börja. Åtminstone i mitt fall.

Mitt minne är bra men tydligen väldigt kort för tillfället. När jag kom hem från jobbet hoppade jag i duschen och planerade en lång kroppsvårdande stund i govärmen, men så kom jag plötsligt ihåg att jag hade återbesök hos läkaren klockan fyra och rusade ut till klockan som visade åtta minuter i fyra. Hjälp! Kläder slets på och mössan drogs ner över dyblött hår, hastighetsbegränsningen överskreds och en minut före fyra stod jag utanför läkarens dörr och fick veta vad röntgen avslöjade om min onda nacke. Det var egentligen ingen överraskning att disken mellan två nackkotor var helt borta och att kotorna liksom klängde på varandra. Nu blir det sprutor även där och jag hoppas att det dövar nervvärken som är lindrigt sagt frustrerande.