Nöjesresa

När jag varit borta hemifrån i några dagar och är väl hemma igen inser jag, och säkert de flesta med mig, att borta är bra, men hemma är bäst.
Jag har tillbringat några dagar i huvudstaden tillsammans med kära vänner. Vi skulle ha varit fyra men kära Maria blev tvungen att genomgå en operation och fick ta det lugnt hemmavid.



Lillemor, Anna-Carin och jag har bott tillsammans i en liten etta, skrattat, pratat, upplevt och ätit gott plus sovit galet gott.
Första kvällen var vi på musikalen Spamalot på Oscars. Superbra! Tänk att hatade Ove från Solsidan kan vara så otroligt charmerande och rolig som Kung Arthur. Härligt!
Vi har också gått runt på Skansens julmarknad och provsmakat delikatesser från förr. Hem i resväskan kom några goda kalkonkorvar. Förra året föll riktig julesnö när vi var där, men i år var det lerigt och inte alls lika mysigt trots att Hej tomtegubbar käckt strömmade ut från stora högtalare.
Vi har ätit gott på bland annat Jensen´s. Och vi har varit på Hundmässa 2011. Vilken upplevelse! Flera tusen vackra hundar av alla världens raser. Träffade på hundrasen i mina drömmar och helt plötsligt var min hjärna upptagen av att fundera på var det finns en seriös uppfödare med hundar befriade från allsköns sönderavelsåkommor.

(Bild från nätet)


Sista dagen flanerade vi bland huvudstadens köpcentrum, jag med väldigt trötta ben som knappt orkade röra sig framåt. Jag handlade bara några småsaker. Redan förra gången bestämde vi att upplevelserna skulle vara det viktigaste.

Som vanligt anlitade vi våran trevlige favoritchaffis Niklas till och från Arlanda. Bra början och bra slut och allt däremellan också toppen.

Mina katter verkade nöjda när allt blev som vanligt igen och har sovit intill mig hela natten.