Från fönsterputs till torrbröd i stövlarna



Vädret är inte så himla kul för tillfället. Mest grått och blött. Solen visade sig dock en kort stund på eftermiddagen och då passade jag på att putsa vardagsrumsfönstren på utsidan. Hur stor idé det nu var eftersom karmarna ska målas så fort det är torrare väder.
Jag hade katterna kopplade ute på gräsmattan intill mig. Känner oro för att det kan finnas grävlingar i området. Grannen hade sett spillning på sin tomt och idag såg jag blåsvart spillning på min tomt intill blombänken. De kan visst var bitska de rackarna. Läste på nätet att förr i tiden hade man torrt bröd i stövelskaften för grävlingar biter tills de hör kraschet från krossade benpipor och kraschet från torrbrödet ska då få de att släppa greppet innan de når benet. Fast inte har jag lust att strosa omkring på tomten med rostad franska i gummistövlarna.

Det är jobbigt att lämna över sitt jobb till två olika personer, inte av nostalgiska skäl, utan för att det finns en mängd småsaker som borde nämnas men som jag medvetet hoppar över till förmån för viktigare information som behövs varje dag för att verksamheten ska flyta på. Ett jobb kan utföras på olika sätt, mitt sätt kanske inte var det ultimata. 

Nästa tisdag ska jag bjuda på avskedsfika och som alltid när det ska bakas eller lagas mat hamnar jag i den stora beslutsvåndans garn. Huvudet blir tomt på idéer och jag ser svårigheterna torna upp sig. Nå, nu har jag i alla fall bestämt vad som ska bakas och till och med skrivit inköpslistan.

Sex dagar kvar!
Ofattbart!