Positiv överraskning



Är så nöjd för jag trodde att det var lördagskväll och så kom jag på att det bara är fredag. Två dagar ledigt hägrar! Jippi!
Sommaren kom också tillbaka idag med sol och hyfsat varmt. Vännen fixade min gräsklippare så jag har klippt det mest akuta, det vill säga det man ser vid första anblicken.
Rabatterna är ansade från regnskadade vissna blomster som faktiskt fyllde en hel skottkärra. Den här helgen ska jag ägna åt att fräsha upp på tomten så att hösten blir en enda lång njutning.
Det är också dags att plocka vinbären. Ska koka svartvinbärsylt som är en himmelsk njutning till filmjölk.

Min nacke gillade inte nedåtböjd arbetsställning så just nu sitter jag med hårt spänd nackkrage för att försöka minska pinan. Värken i nacken är ett elände och faktiskt ett handikapp i många situationer.

Nu är det bara 13 arbetsdagar kvar att jobba och sedan är jag pensionär. Tra la la la fast jag har tagit på mig ett och annat bland annat att vara ledare i en skrivarkurs. Ska bli kul.