En blixtsnabb helg



Helgen har rusat iväg snabbt som ekorren på bilden här ovanför. I lördags var vännen och jag till bland annat Tornio där vännens son med familj precis köpt ett nyrenoverat hus. Som vanligt svängde vi förbi Ikea och några fler affärer fast jag kom bara hem med sex små plastburkar till mina matportioner. Tanken är att frysen ska fyllas med lagad mat och att jag sedan ska ta fram och äta den. En gnutta motion och lagad mat är vad som är tänkt att gälla från den 1 september.

Idag har unge herrn varit här och kom lägligt för att hjälpa till med möbleringsbestyr. Hörnsoffan i vardagsrummet står nu i teverummet på övervåningen och Ikeas Ektorp i svart står nu på ny plats i vardagsrummet på nedervåningen. Det var väl trångt i trappsvängen så det var väldigt tacksamt med karlahjälpen. Vi fick demontera en del i både soffor och trapp. För tillfället är jag väldigt nöjd och nu återstår bara tavelflytt och en rejäl storstädning. Jag skriver bara ett ord: Katthår.



En väldigt nyfiken liten ekorre höll koll på mig och katterna tidigt i morse.