Vilken dag!



Dagen bjöd som väntat på strålande vackert och varmt väder. Jag passade på att måla upp sista dropparna i Falu rödfärsburken. Bedömde att det bara skulle räcka till fronten på bodan men jag målade och målade flödigt värre och till sist var flera väggar målade. Lika bra det så kanske de håller färgen något år extra.

Har varit en sväng till sonen och sedan till hemgården. Det var mörkt och dimmigt när jag körde hemåt. Inte alls kul. Väl hemma hoppade jag i pyjamasen och förberedde en skön kväll i allsköns ro. Då pep mobiltelefonen. Ett meddelande. Mormor kom och hämta mig! Tog bara på mig fleccejackan utanpå nattlinnet och körde två mil in ödemarken och hämtade unge herrn som var hemma hos en kompis mitt ue i bushen. Rädd är ett lindrigt ord i sammanhanget. Jag gillar inte att köra i mörker och speciellt inte i älgjaktstider då det är oro bland skogens djur.
Nu sitter jag äntligen i allsköns ro med ett glas vitt intill. Härligt! I morgon väntar mer måleriarbete. Huset kräver sitt och nu får jag raska på med det som borde ha gjorts innan semestern tog slut.
Känner att duschen kallar.