iiiiiiiiiiiiiiiii


Hädanefter måste jag komma ihåg att aldrig mer putta in en tung köksbänkslåda med högerfoten. Det gjorde jag i går kväll och det resulterade i sömnlös natt och en morgon då jag knappt tog mig ur sängen. Och inte blev det bättre när jag tittade ut genom fönstret och såg snön som låg i tjockt lager över bilar och gräsmattor. Morgonen slutade med ett fasanfullt gällt iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii från min hals då min bil trots kryphastighet gled mot en sprillans ny volvo. Tack och lov lyckades unge herrn få till en kursändring så vi kom oss inte i kostnader. Det handlade om högst fem centimeter från plåtkontakt.

Huset är redo för helg och personalfestens matingredienser är inhandlade. På min lott föll att tillaga en grekisk varmrätt. Tyvärr inte riktigt säsong för grillspett, men jag hittade ett alternativ med fläskfilé på nätet som verkar gott och enkelt att tillaga. Gör också tzatsiki och tomatsallad med rödlök. Mums så gott det ska bli med knytkalas med världens mat som tema. Matintresset är betydligt större än suparintresset så det brukar bli ganska lugna och inte alltför sena tillställningar vilket är helt ok för min del.

Nä nu styr jag mot tevesoffan och njuter av att den analkande fredagen. Veckans bästa dag!