Svisch

så var helgen över. Kanske det stämmer att tiden går extra fort när man har roligt. Det har verkligen varit en rolig helg som började med personalfest i fredagskväll. Temat var mat i världen och jag och några till fick på sin lott att laga en grekisk varmrätt. Förrätterna var spanska och efterrätterna italienska. Herregud så gott det var. Dessutom var vinet supergott och gick direkt upp i huvudknoppen, åtminstone på mig.
I lördags vaknade jag tack och lov utan befarad huvudvärk. Vännen och jag var en sväng på Gallerian, fikade och lyssnade på musikolinjens duktiga elever som spelade. Vi badade bastu och sedan skulle kvällen tillbringas framför teven med goda ostar och en romantisk film. Vinet och ostarna slank ner men filmen missade jag då mina ögonlock föll igen lagom till de romantiska scenerna.
Vaknade utsövd, drack kaffe och gick ut i det fina vädret och fixade fågelbordet till småfåglarna. Vi drack till och med kaffet utomhus mot solväggen. Så skönt det var!
I kväll har únge herrn bakat en tigerkaka som han brukade göra när han var liten. Det doftar gott i hela huset och smaken var det inget fel på heller. Ska nu ta en bit till och förflytta mig till teven.