Grå tisdag


Strategiskt placerat utanför mitt datarumsfönster står fågelbordet och fungerar som underhållning för kissen på dagarna då vi är borta.


Känner mig måttligt inspirerad denna gråmulna senoktoberdag. Min kropp och själ darrar av fasa inför det långa mörkrets tid. Fick idag rådet av en kollega att köpa stora doser D-vitamin för att behålla nivåerna i kroppen tills ljuset återkommer. Kanske det borde testas. Eller är det kanske bättre att investera i dagsljuslysrör placerade någonstans där man tillbringar längre stunder. I mitt fall blir det vid arbetsbänken i köket och då kan jag sitta där och ladda depåerna medan morgonkaffet avnjuts.

Idag ringde en vänlig kvinna och berättade att hennes man hittat ett blått kassaskrin med texten tillhör kulturskolan på locket i skydd under deras upp och nervända skottkärra. Jag åkte dit och hämtade skrinet och det var natuligtvis tomt så när som på en och femtio. Lite senare ringde hon och meddelade att ett uppbrutet kassaskåp hade upptäckts i carporten hos deras granne. Jag ringde polisen som åkte dit och hämtade det. Glädjande nog kom polisen förbi till oss på jobbet med två kuvert som innehöll bland annat presentkassan. Det innebär att det egentligen bara är några hundra i enkronor som försvunnit. Jag har en vag känsla (och förhoppning) av att skåpet ställts på platsen för att hittas av någon/några som ångrar sitt tilltag. Våran presentkassa har fått fötter en gånger tidigare så det känns väldigt bra att den är tillbaka.

Kvällskaffet kallar!