Slutkörd



Jublar över att det äntligen är helgledigt efter en oerhört jobbig vecka. Känner mig mer utsliten än någonsin förr. Och av spegeln att döma verkar det ha varït minst sju svåra år. Rynkorna hänger och håret stripar åt alla håll.

I går kväll kände jag att min försummade kropp behövde få lite uppmärksamhet och började med fotvård. Jag har fått en superbra fotkräm av min syster som gör huden supermjuk fast den starka mintdoften får katten att gå omvägar.

Solen tittade fram på eftermiddagen precis när jag svängde in på gården och jag skyndade efter nykrattan och fick gjort en hel del. Precis när krafterna började sina erbjöd sig unge herrn att ta över. Nu är hela bilsläpet fyllt av löv och barr. I morgon ska jag försöka platta till och fylla på med lite mer höstguld.

Snart kommer vännen och helgkakan står och svalnar på finfatet. Nu hoppas jag bara att det ska bli en lugn och skön helg utan intermezzon på ungdomsfronten. Hör min bön Gode Gud ...