En dag utan inkomst


Under natten som gick bestämde jag mig för att stanna hemma från jobbet och sjukskriva mig trots att det kostar skjortan. Egentligen har jag inte alls råd med sådan lyx men nacken och axlarna värker mer än jag står ut med. De senaste åren har jag tagit semester istället för att sjukskriva mig, men nu är det ebb i semesterkistan och de dagar som finns kvar går åt till bokat decembernöje. Om natten blir hyfsat bra går jag nog till jobbet i morgon, annars inte. Jag har småpysslat hela dagen och även varit ute med kissen när solen visade sig. Att röra sig är ok, men att sitta som nu vid datorn är pest.

I kväll hörde jag någon i teve referera till följande klokskap sagt av Nelson Mandela:

Det har inte blivit fler onda i världen utan det är de godas likgiltighet som gör världen ondare.