Berg- och dalbanementalitet

För tillfället går verkligen mitt liv uppåt och i nästa andetag svindlande djupt. Anledningarna är av karaktären yttre omständigheter. Jag försöker ligga steget före, men det blir allt svårare. Idag var i alla fall en hyfsad uppåtdag. Arbetsdagen gick förhållandevis fort och solen tittade fram som på beställning när jag kom hem igen. Det innebar snabbt skobyte och sedan fram med gräsklipparen med tillhörande uppsamlare och sedan slog jag två flugor i en smäll och samlade upp löv och fick samtidigt kortsnaggad gräsmatta. Unge herrn tog stort ansvar och tack vare det hann vi dubbelt så mycket. Härligt! I morgon, om vädret vill, ska jag köra över den lilla snutt som är kvar. Sedan är det bara att skölja av gräsklipparen, städa bodan och ställa fulltankad snöslunga närmast dörren. Att inse och göra sig redo för vintern kan nog beskrivas som en mental våldtäkt. Kallt och naket.

Efter en lång varm dusch, ett halvt glas vin och en god men illaluktande Brie på kexbit är jag redo för natt.