Trött

Det blev ingen sömn natten som gick. Inte en enda sekund. Skolloven är rysligt hemska. Ungdomarna, åtminstone de som rör sig i min lilla värld, vänder på dygnet och det är banne mig både oroligt och skitjobbigt. Vad gör dom? Vem umgås dom med? Det är så lätt att hamna fel i den här världen där valmöjligheterna sköljer över en som en allt starkare ström.
Det har krävts ständig koffeintillförsel för att ta sig igenom arbetsdagen. Så fort jag kom innanför mina egna dörrar åkte kläderna av och nya sköna flanellpyjamasen på, sedan kröp jag ner under yllefilten och slog på talboken "Hon älskade" av Helena Henschen. Den är hörvärd, men ingen höjdare. Väntar på min tur att få låna Tempelbranden av Catarina Ingelmann Sundberg. Älskar hennes böcker. 

Tycker mig redan höra lugna och djupa andetag från övervåningen. Så skönt!