Väder och lite annat


Även denna dag bjöds vi på underbart högsommarväder, men kvällen är däremot sval med endast 15°C.
Häggen har börjat slå ut sina knoppar och jag gissar att i morgon är den klädd i vitaste brudutstyrsel. Doften är underbar och väcker kära minnen, eller kanske bara förnimmelser, för jag kan inte precisera något speciellt, men känslan är god, varm och behaglig.

Det har varit varmt och småstressigt på jobbet med diverse bråttomsaker som programblad och stipendietexter. Egentligen hade jag planerat att spendera kvällen på vårkonserten men det blev inte så då syrran ringde och föreslog att vi skulle åka och städa bort vintern på våra käras gravar. Nu känns det skönt att ha det gjort så att det bara är att skura bort lavan som så gärna vill bita sig in i gravstenen när vi åker dit på morsdag.
På hemvägen svängde vi förbi hemgården och gick ner till älven med brorsan och kollade vattenståndet som var som väntat högt och mäktigt. Doften av vatten, ljudet från forsen och utsikten är en himmelskt skön kombination. På tal om himmel så har jag lovat chefen att be till högre makter i kväll. Det handlar om en cd som måste komma senast i morgon från UBC som är ett ugandiskt tevebolag. Men Afrika är Afrika så vi får se om jag blir bönhörd.
Nä, nu väntar bönestund.