Jag sågar och sågar ... tra la la la la laaa

Strålande väder även idag och lagom varmt framåt kvällen för att kunna jobba utomhus. Det måste ha varit en adrenalinkick eller något som slog till för jag har sågat ner alla stammar i två syrener och ansat de övriga. De ser ut fördjäkliga men det får jag leva med eller ta hit en grävmaskin som knuffar upp dem. Det senare kostar en slant så jag tror att jag avvaktar. Häggen är i alla fall i full blom och doften är underbar.

Det är pingsthelg. Känns konstigt och snopet att det bara är en vanlig helg. Funderar på att bjuda sonen med familj inklusive hans svärfar på middag i morgon. Är sugen på grillad lax och längtar efter barnbarnen.

Apropå gårdagens inlägg kan jag meddela att varken chefen eller jag blev bönhörda.

Nu en värktablett och sedan sängen. Fryser.