En sticka i fingret

Kvällen skulle ägnas åt att tevetittande, men istället blev det stickutdragning under stark lampa. Skulle bara vattna mina små blomsterliv som spirar i sina kuvöser när en lång sticka från en avbruten bambupinne sökte sig in i min tumme. Aj, så jag har fått pillra innan den rackaren behagade bli greppvänlig, men nu är den tack och lov väck.

Det har varit ytterligare en underskön dag med temperaturer runt 25º. Naturen har formligen exploderat och fåglarna kvittrar högre och intensivare än någonsin tidigare. Klockan är i skrivande stund mitt i natten och vi har 18° varmt!

Idag har unge herrn klippt av sitt lockburr till en kort manlig frisyr. Han blev fin och jag blev nöjd. Ja, han blev också nöjd. Jag har köpt nya skor och i morgon blir det klippning även för mig.

Gårdagens aktivitet med trädsågning känns i hela kroppen inklusive knoppen så efter jobbet i dag har jag vilat och samlat nya krafter. Funderar på att inhandla en elsåg.


Sänder tankar till min vän vars älskade vovve nu är i hundhimlen.