Blomstertiden är nära



Skir sommargrönska och vilken dag som helst blommar häggen i tomthörnan. Den togs från hemgården som liten planta och nu 35 år senare är den bred och stor med otroligt vackra långa hängade grenar som liksom bildar ett rum där min kisse älskar att nosa och klättra. Själv kan jag också stå där hur länge som helst och bara njuta av blomrikedomen som nalkas.

Mina småplantor växer så det knakar sedan de fick komma ut i värmen och ljuset. Hoppas att de hinner sätta knopp innan det är dags för uteplantering.
Jag borde börja gräva gropar för en röd vinbärsbuske, en knäckpil och en klematis som ska inköpas inom kort, men sviterna efter helgens sågaktiviteter begränsar.

Idag kom sonen med familj hem från söderut-trippen och jag var bara tvungen att åka dit en sväng och krama om ♥ barnbarnen ♥ innan det var läggdags.

Nu är det även dags för farmodern att krypa ner under täcket, men först en värktablett så att inte ont här och där stjäl nattsömnen.