Brrr vart tog sommaren vägen?

Sex grader varmt är minsann inte varmt, snarare kallt. Jag sitter och huttrar i fleccejacka och fårskinnstofflor och uftvärmepumpen går på högsta effekt.

Enligt väderprognoserna ska sommarvärmen återvända i mitten av veckan. Jag håller tummarna och hoppas att det stämmer för så här ruggig tillvaro är inte trevligt. Måste nog bära in mina små blomplanteliv innan de får köldskador.

Tidigare i kväll klädde jag mig i regnställ och stövlar och kopplade kissen för utevistelse, men den vistelsen blev kort när katten själv fick bestämma. Nå, han fick i alla fall chansen till frisk luft och mitt samvete blev lite lättare.
Katten är bra på att få mig att göra som han vill. I och för sig behöver man inte vara katt för att lyckas med det. Jag minns en sak väldigt tydligt, och det kanske jag inte borde skriva om här, men för att göra en lång historia kort så fick jag det goda rådet att att säga nej till en sak som en person ville att jag skulle utföra. Jag sa nej, men efter några dagar ringde personen och undrade om jag gjort det jag lovat!!! Den här personen, en han så klart, hörde bara det svar han var van att få och registrerade aldrig mitt nej. Men jag hade bra stöd så jag upprepade mitt nej och höll fast vid det, trots skällandet i andra änden av luren. Jag minns att jag kände mig väldigt fri och nöjd när jag lade på luren. Det här hände för nästan tjugo år sedan och frigörelsen har sakta men säkert gått i positiv riktning. Numera har jag inte ens dåligt samvete när jag säger nej och behöver inte ens hitta på en massa ursäkter.

Dagen innebar även en luleåsväng och jag lyckade få ett kort stopp på Lindex och panikhandlade några saker bland annat en enkel men skön klänning till kommande kalas. Ett hasalinne och en ny mascara slank också ner i påsen.




.