Äntligen sol!



Snart!

Morgonsolen strålade på sitt allra bästa humör denna måndagsmorgon och jag åkte till jobbet och satte mig i mitt rum som vätter mot norr. Inte det minsta kul. Allra helst hade jag velat tillbringa dagen ute på tomten med krattan i handen och med kissen intill spejandes på retfulla småfåglar. Här vimlar av kvittrande bofinkar, gråsparvar, gula och gröna småfåglar och till och med en förhatlig hackspett som är lite väl sugen på mitt ruttnande brotak.

Efter arbetsdagens slut åkte jag och köpte två mårbackapelargonior och sedan raka spåret hem och snabbt ut och grabba krattan. Ljuvligt underbart härligt och roligt dessutom. Emil är så nyfiken och undersöker noga alla doftspår som finns i buskarna runt huset.


Det blev hemgjord palt till middag. Riktigt god dessutom och som vanligt kokade jag så mycket så det hade räckt till en tiopersonersfamilj.

Nu är jag trött. God Natt!