Onsdagkväll

Nu är det bara några dagar tills lönen ramlar in på kontot. Ska bli skönt, fast det mesta åker direkt iväg till räkningar. Orkar inte ens räkna ihop plus och minus. Är rädd att det kommer att stå ett fett rött streck framför slutsumman.
För att råda bot på denna usla ekonomi har jag laddat med lottokuponger och deltagit i flera tävlingar där man kan vinna finfina priser som påsktårtor och braskaminer. Sorgligt nog hör jag inte till de som brukar ha tur, men jag tänker som så att någon gång borde de bli min tur och det skulle passa fint just nu. Det finns dystergökar som säkert skulle säga att jag får mest pengar om jag inte tippar och slösar på brevporton, men för tusan man måste ju få hålla hoppets livslåga vid liv för att orka genom mörkret.

Huvudvärken har nästan gett med sig men axlarna är stela som en klump cement. Nu väntar en skön varm dusch.