Jobbig vecka

Det har varit en hektisk vecka med jobb och massor av tider att passa, ibland flera per dag. I torsdags var jag med unge herrn på halkbanekörning på motorstadion och tänkte att det ska väl ta si så där tjugo minuter. Det visade sig att efter två och en halv timme satt jag fortfarande och väntade i en iskall bil. Kan inte fatta att jag inte kollade upp hur länge det skulle ta. Insåg att det började bli brått om jag skulle hinna på återbesöket i Sunderbyn som var klockan tre. Ringde unge herrns morrrfar och bad honom att hämta när halkkörningen var klar. Själv trampade jag gasen i botten och flög ut på E4:an. Tio i tre stegade jag in på sjukhuset.


Lillsyrran fyllde 59 häromdagen. Herregud vad tiden flyger iväg. Det känns inte så länge sedan som jag totalfriserade bort hennes blonda korkskruvslockar inför mormors 60-årskalas. Tilltaget väckte onekligen en del uppmärksamhet och vad jag minns så var det inte någon som uppskattade min kreativitet.

Före

Här sitter syskonskaran samlade i soffan hos mormor den dag hon fyllde 60 år. (6 april 1955)

I morse vaknade jag av solens strålar som hittat in i mitt sovrum. Så underbart härligt! Efter morgonkaffet gick jag och kissen ut och njöt av fågelkonserten runt omkring oss. Han gillar inte att få snö under sina håriga tassar så när jag inte bär honom sitter han och spanar på gosiga filten i sin lilla koja.