Sprutor och bröllop


Vaknade av mig själv i morse vilket annars är sällsynt. Hade tid hos dr Skoog för smärtlindrande sprutor i ryggen redan 08.45. Sprutandet förlöpte i princip smärtfritt så nu hoppas jag att det ska komma en period med mer sömn och mindre värk. Eftersom man ligger under en så kallad ljusbåge när han ska sticka, där ens skelett syns på en dataskärm, passade Skoog på att visa hur min högra höft ser ut. Inte det allra muntraste besked, men det är ju ingen nyhet att brosket nöts bort med åren. Ben mot ben gör ont.

Därefter åkte vännen och jag iväg mot Haparanda. Egentligen hade jag inget speciellt ärende, men vädret kändes lite olämpligt för de utejobb jag har på agendan.

Under hemresan följde jag bilradions bröllopsrapportering med ett öra och tvärt emot vad jag hade tänkt så rusade jag in här hemma och uppför trappan till övervånigen där teven finns och slog på precis då kungen överlämnde Viktoria till Daniel. Så vacker hon var! Klänningens enkelhet gillade jag skarpt. Vi tog en paus och lagade mat, men sedan har jag tittat av och till trots att ögonen nästan trillat igen av trötthet. Det är många veckor sedan min teve var på sist. Faktiskt så länge sedan så att alla inställningar hade försvunnit häromkvällen när jag hade tänkt mig en nedvarvning framför rutan.

Regnet öser ner och jag är sugen på lite rött, men eventuellt ska jag hämta käraste Evelina om några timmar så det är väl bäst att hålla sig nykter.