Skön helg trots knotten

Det har varit en riktigt skön helg med fint sommarväder och massor av trädgårdsjobb. Snart är grävandet klart och husmålningsförberedelserna tar vid. Jobbigt, men ska bli skönt att få det ur världen.

Tyvärr har myggen och ännu värre knotten anlänt i stora hjordar och den senare har tagit stora tuggor på halsen och bakom öronen trots att jag rollat in mig i giftigt myggmedel.

Även om helgen inneburit mycket jobb så har det också hunnits med en nöjestur till grannlandet. När vännen och jag var och fikade blev jag så infernaliskt trött att jag på fullaste allvar funderade på att lägga mig på en bänk vid entrén, men avstod eftersom två poliser satt i närheten. Den här stora tröttheten som kommer lite då och då är skitjobbig.

Helgen inleddes sorgligt då närmaste grannen berättade att en före detta grannes sambo valt att lämna livet. Mina tankar är hos pappan och de två små barnen som nu måste växa upp utan mamma. Det är otroligt sorgligt.