Vinstdrömmar

Första semesterveckan har passerat, men jag har fyra kvar så det känns väldigt skönt. En hel del har bivit gjort så jag är nöjd. Semesterjobbet består av lilla och stora projektet. Lilla innebär bodan och den är helklar. Allt rött, vitt och blått är målat enligt konstens alla regler. Nu efter några dagars riktig semesterledighet ska stora projektet inledas vilket innebär att södergaveln på huset ska få en nödvändig uppfräschning. Bävar för kostnaden, men på något sätt ska det väl lösa sig. En kollega berättade att hon hade en dröm om mig där jag hade vunnit en konsertbiljett till Kenth på kirunafestivalen, men jag vill tro att drömmen förutspår en större penningvinst. Håller tummarna.

Även om två ungdomar huserar i mitt hus så har helgen varit väldigt tyst och lugn. Den ena åkte iväg till Umeå och den andra har tillbringat sin tid skruvandes i ett garage. Han kom hem strax före tre i natt, svart som en sotare och tyvärr iförd sina nyaste kläder. Tack vare Yes diskmedel är de nu fräscha igen. Egentligen är jag glad att de gör något vettigt så oljiga kläder är ingen katastrof.

Ikväll tog jag tjuren vid hornen, eller rättare sagt min kisse i kopplet och klippte hans klor och klippte bort flera hårbollar som tovat ihop sig i hans långa päls. Min Emil gillar inte alls pälsvård och det är synd för han har en päls som kräver daglig skötsel.

Nä, nu ska jag ladda för en ny vecka. J Blund väntar.