Lördagspyssel



 

Började dagen med att skjutsa barnbarnet som jobbar även lördagar. Därefter morgonkaffe ute på farstubron i sällskap av kissen. Ringde min syster och fick veta att släkten utökats under natten med en liten Eddvin. Kul med en liten baby. Ansade spireorna som alltid får en kjol av nedfallna grenar som gör det svårt att klippa gräset. Därefter monterade jag ihop Billyhyllan från IKEA som legat i delar på garagegolvet. Till sist blev gräsmattan klippt, vilket var välbehövligt. Lagom till middagstid var min ork slut så i all hast beställdes kinamat som smakade utsökt gott. Egentligen var dagens plan att montera ner jalusiluckorna på övervåningen inför målningen, men av det blev inget så jag får väl ta tag i det i morgnbitti.

Unge herrn var sugen på en biltur och vännen/kollegan Lillemor lockade med jordgubbstårta och det kunde jag inte stå emot så vi åkte dit och njöt av den goda tårtan. En annan lockelse var deras elva veckor gamla kattunge som är en riktig söting.

Nu väntar en stunds tevetittande vilket inte händer varje vecka den här årstiden.